• تصمیم‌سازی توییتر در مورد اعلام نتایج انتخابات آمریکا

      تصمیم‌سازی توییتر در مورد اعلام نتایج انتخابات آمریکا

      تصمیم‌سازی توییتر در مورد اعلام نتایج انتخابات آمریکا

      توییتر تنها به هفت رسانه اجازه‌ی فعالیتِ آزاد و اعلام نتایج انتخابات را بر بستر این شبکه اجتماعی می‌دهد.

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، در آستانه‌ی اتمام رأی‌گیری در ایالات‌متحده، ترس ایالات‌متحده از جعل، تقلب و اعلام پیروزی‌های کاذب در حال افزایش است و بر همین اساس، شبکه اجتماعی محبوب توییتر نیز خود را آماده‌ی مواجهه با این پدیده‌ها می‌کند.
      این شرکت شب گذشته دستورالعملِ مشخصی را برای مقابله با انتشار نتایجِ زودهنگام منتشر کرد که انتظار می‌رود همچنان امروز و امشب (به‌وقت محلی) جریان داشته باشد. توییتر اعلام کرده است به توئیت‌های نامزدها یا کمپین‌های انتخاباتی یا طرفدارانِ کاندیداهایی که قبل از اعلام نتایج رسمی، پیروزیِ خود را اعلام می‌کنند "برچسب هشدار" می‌چسباند.
      از شب انتخابات تا روز تحلیف رئیس‌جمهور، این شبکه اخطارهایی را به برخی از توییت‌ها می‌چسباند؛ اخطارهایی مثل "مقاماتِ رسمی نتیجه این انتخابات را مغایر با محتوای این توییت تعیین کرده‌اند " یا هشدارهایی مثل "درزمانی که این توییت منتشر شده هنوز نتایج رسمیِ انتخابات منتشر نشده است."
      توییتر تصریح کرد که با توجه به انتشار نتایج انتخابات از طریق رسانه‌های کشورهای مختلف، این شبکه فقط به هفت خبرگزاریِ خاص، اجازه انتشار نتایج و محتوای انتخاباتیِ بدون برچسبِ هشدار و اخطار می‌دهد. از بین این رسانه‌های منتخب می‌توان به ABC، ​​CNN، CBS، NBC و Fox News و همچنین آسوشیتدپرس اشاره کرد. طبق اظهاراتِ توییتر، فقط همین خبرگزاری‌ها هستند که "قابل‌اعتماد بودنشان " تأیید شده و فقط همین شبکه‌ها مطمئناً بدون تعصب به اعلام برندگان خواهند پرداخت!
      طبق این سیاست، اگر یکی از این هفت خبرگزاری از حساب رسمی خود توئیتی بگذارد - حتی اگر آن خبر توسط منابع رسمی تأیید نشده باشد- توییتر هشداری به این توییت نمی‌چسباند؛ اما اگر فلان شخصِ روزنامه‌نگار از همان رسانه، نتیجه‌ای را بدون انتساب به آن خبرگزاریِ معتبر توییت کند، ممکن است این توییت علامت‌گذاری شود.
      این دستورالعمل، سیاستی است برای مواجهه با شب انتخاباتی که ترسِ بسیاری از پرتنش و جنجالی شدنش وجود دارد. ترس، زیرا باوجودآنکه تنها ده‌ها میلیون آمریکایی از طریق پست رأی داده‌اند، اما که دونالد ترامپ در روزهای اخیر صریحاً و مکرراً به همکاران خود گفته است که اگر اولین اخبار به برتریِ او اشاره کنند، وی قصد دارد پیروزیِ خود را سه‌شنبه‌شب اعلام کند، حتی اگر این اخبار، نتایج نهاییِ انتخابات نباشند.
      این رویداد و اتفاقاتی از این دست، از تغییر نقش شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری از بنگاه‌های اقتصادی، به نهادهای دخیل در حکمرانی فضای مجازی، حکایت دارد.

      مترجم: محمدجواد خوشنام
      تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی

      لینک منبع
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir